luni, 30 noiembrie 2009

Florile Craciunului - Floarea de colt (Edelweiss)

Intotdeauna m-au atras aceste flori... probabil din mandria mea de a avea si sange de la munte in vene. E drept ca o hoinareala prin munte dupa o astfel de floare nu m-a atras niciodata, asa ca ma multumesc sa "fabric" in caldura casutei mele flori de colt.

Cand se vorbeste de floarea de colt toata lumea se gandeste la ceva rar, lucru care este cat se poate de adevarat. Intalnindu-se din ce in ce mai rar, Floarea de colt - Leontopodium alpinum a fost declarata monument al naturii si se afla sub ocrotirea legii inca din 1933.

Floarea de colt creste pe stanci calcaroase in regiuni alpine si foarte rar in regiunile subalpine. Mai este cunoscuta si sub numele de floarea reginei, albumeala, flocosele, albumita, flocosica. Ilforescenta este imbracata cu frunze paroase, unele mai mari, altele mai mici si care iau forma unei stelute.

Pentru floarea de colt, voi posta doar variantele mele de brose, pentru ca ornamentul de brad pe care l-am facut (si care arata foarte bine - a se trece cu vederea ca ma laud singura) este cadou pentru cineva special si nu as vrea sa-i stric surpriza.



Ena

3 comentarii:

  1. Ce dragute sunt! Si eu vreau sa-mi fac ornamente de Craciun si nu numai, dar nu am gasit decat fetru ff scump si subtire. De unde l-ati achizitionat si cu cat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Iulia, iti recomand casa Retro, eu de acolo imi fac cumparaturile, totusi acum inainte de sarbatori, si-au cam epuizat stocul de fetru si magazinul se inchide de maine pana in ianuarie. Au si magazin on-line, www.casaretro.ro. Multumesc pentru cuvintele frumoase. Ena

    RăspundețiȘtergere
  3. e tare bravo voua
    va felicit
    pa

    RăspundețiȘtergere